fredag den 29. januar 2016

Tulipaner

Det er fredag, hvilket betyder at weekenden er lige om lidt.
Så er jeg faktiske ligeglad med at de har lovet regn og blæst, for nu vil jeg også have lov til at gå i haven og få "have vitaminer", glemme alt om tid og sted, nyde at nusse, klippe og mærke at jeg kommer lidt videre med forårshaven..
Indtil da vil jeg nyde synet, lyden og duften af 2 skønne buketter tulipaner, som I lige får lidt af her.
 Her er så min buket med lilla og lyserøde blomster, ganske fine og endnu ikke åbne af varmen og lyset.
 Her er et nærbillede af en tulipan. Silkebløde og fine kronblade på en af blomsterne.
 Blandingen af farverne, som jeg nu lige kunne få fat på. Lyserød og lilla.
Hvor jeg dog glæder mig til at se tulipanerne i haven, og se det samme derude. I morgen skal jeg se hvor langt tulipanerne er ude i haven. Med ønsket til alle om en god weekend. 

4 kommentarer:

  1. ja weekend og en tiltrængt en, så er det dejligt at forkæle så med en dejlig buket tulipaner eller hvad man nu synes. Jeg har også givet mig selv en buket tulipaner - bare multi farvet, og normalt vil jeg helt have en mere afdæmpet buket - farvemæssigt - men de var så lokkende med alle deres dejlige farver, så den måtte med da jeg var hos blomsterhandleren. Så står den sikkert også som din midt i det og stråler alt det væk som vi ikke gider.
    God tur i haven i morgen - jeg maler vægge ude i vores køkken, så det bliver nok ikke til noget i morgen med at komme i haven.
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
  2. Kære Kirsten. God fornøjelse med køkkenet! Jeg er desværre kommet til at love bondemanden at male huset fint, inden vi har konfirmation her i april, så det står på TO DO. listen til vinterferien. Men lige nu skal der lade lidt op med have vitaminer :-)Kærligst Merete

    SvarSlet
  3. Great post!
    Tulips are my favourite flowers ever.
    Have a nice weekend
    Lots of hugs from Portugal
    Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Dear Nina. Thank you for your comment. Nice to hear about you love to tulips. I will hopefully bring more pictures, when they are in my garden. Have a nice Sunday in Portugal. Merete

      Slet