torsdag den 3. november 2016

1 års jubilæum

 
En alternativ måde, at bruge en gammel the kande på...
 
 
For lige præcis 1 år siden, begyndte jeg denne blog. Dybt inspireret af denne dames BLOG . Der havde jeg kigget og ladet mig inspireret mange gange. Jeg havde endda lokket noget af familien på tur op og se fru Pedersens have måneder forinden. Noget hengemt og ganske basalt var vågnet fra min ungdomstid, og siden har kreativiteten boblet og givet rigtig god energi, glæde og overskud.
På samme tid, som fru Pedersen hilste mig velkommen, begyndte mange andre at kommenterer mine blog indlæg. Inviterede til træf og delt deres have interesse, det var en helt ny verden der hilse positivt velkommen.
 

Den findes mange gamle the kander, som bare står hengemt i et skab. Jeg har set en alternativ benyttelse. Vi går vintertiden i møde, så det er nu vi skal begynde på at fodre fuglene. Jeg har et sted set en måde, at bruge the kanden på, som fodersted til fuglene.
 

 
Frem med et gammel bræt, save lidt til og tegne omridset af the kanden, så jeg kunne lave en rille med stemmejernet til at lime the kanden på. 
 
 
Her med rillen i, og et stykke træ sat vinkelret på brættet. Så hjalp bondemanden med, at bore et hul der var stort nok til, at låget kunne komme ned i det tværgående stykke træ.
 
 
Så satte jeg det lille tag på og limede kanden på brættet. Her er så det færdige produkt, klar til at blive fyldt med skønne fuglefrø og til vinterens komme. Endnu en lille sjov ide til haven til fri afbenyttelse :-)
Kære alle tak til jer for interesse i dette år.
Masser af positive ord på vejen, der skaber glæde og overskud i hverdagen.
 Jeg tager et år mere med :-)

16 kommentarer:

  1. Tillykke med et år Merete, selvfølgelig tager du et år mere. Sikken en kreativitet du lægger for dagen, smart fundet på og flot er det. Godt du vovede dig til blogtræf, så vi kunne lære dig at kende.
    Mojn og knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth. Det er mig der takke for altid positive tilbagemeldinger. Venlig og kærlig vejledning, invitation til blogtræf og masser af skønne blomster vitaminer fra din side af. Jeg har ikke besøgt din have for sidste gang, for der er simpelthen så meget, at kigge på og lære af dig :-) Kærligst og Mojn

      Slet
  2. Kære Merete!
    Kæmpe stort TILLYKKE med din 1 års dag-så dejligt du er kommet ind i blogverdenen, jeg holder meget af at følge med i din blog, og din måde at servere tingene på, det føles altid som dybt og nænsomt behag. Så du hænger også på mig fremadrettet;-)))
    Sjov og god ide med thepotten, nu kan fuglene også nyde the tid:-)
    Ha det godt
    Gode hilsner fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anette. Din ord varmer rigtig meget og bliver gemt dyb inde i sjælen. Hvor er jeg glad for, at hænge på dig, for glæden er gensidig. Dine billeder og fortællinger på din blog, er mindst lige så inspirerende og til glæde for mig. Jeg ser stadig frem til den dag, hvor tiden kommer til at besøge din have og ikke mindst butik... Den må altså være lidt som et skattekammer :-) Kærligst Merete

      Slet
  3. Hej Merete.
    TILLYKKE med dit 1 år som blogger, det var altså godt at du fik startet blog op. Det var også en fornøjelse at møde dig i Høneballehaven, du er et skønt åbent og meget positivt menneske hvilket også afspejles herinde på bloggen. Skøn ide med thepotten.
    Mig hænger du også på.
    Rigtig god weekend fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda. Tak for de flotte ord, jeg bliver helt rørt. Dejligt at du også hænger på. Jeg er nu også helt vild med dit paradis, og den viden du deler med os andre, om placering af planter, sorter og super seje løste opgaver.... også god weekend til dig og Alma :-) Kærligst Merete

      Slet
  4. Stort tillykke med 1 års blogger jubilæum. Det er dejligt at du kom dertil og ville blogge med de oplevelser og ideer du har derude i vest på. Selvom jeg ikke har skrevet i lang tid, så læser jeg ofte hvad der sker hos dig og andre blogger. Jeg kunne desværre ikke komme til dit åben hus, men jeg kommer en dag og kigger ind, for der jo ikke langt ud til dig.
    Jeg glæder mig til at se og læse mere på din blog og det er dejligt at du fortsætter.
    Ideen med the kanden er fantastisk og den vil jeg gerne benytte mig af
    Knus
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kirsten. Det er mig der takker for åbenheden fra din side. Det er helt i orden du ikke lige har kommenteret. Nogen gange har vi masser af tid og overskud, andre meget mindre. Det er de dage, hvor det at gå i haven og få lavet lidt, giver mest mening. Det er faktiske meget vigtigere, at vi prøver at passe godt på os selv, og får samlet lidt af den gode energi i haven. En af årsagerne til at jeg startede denne blog! Du har sørme da også været travlt beskæftiget med alle de projekter du har gennemført i din have. Jeg glæder mig vildt meget til at se din have også, dejligt at have noget og tænke de gode tanker om og mærke at man glæder sig til :-) Rigtig god weekend til dig og dine. Kærligst Merete

      Slet
  5. Tillykke med bloggens fødselsdag i dag. Det er altid noget helt specielt når man runder de små milepæle for sin have interesse.
    Jeg har jo desværre kun fulgt med siden vores møde på Samsø, men jeg nyder det i fulde drag. Rigtig god havedag til dig.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Heike. Tusinde tak for de flotte ord. Jeg ved faktisk slet ikke hvad jeg skulle gøre uden min have, og den gode energi det giver, at gå og være kreativ. At det så oveni har bragt nye venskaber og gode møder mellem mennesker, hvilken gave :-) Kærligst Merete

      Slet
  6. Tillykke med blog fødselsdagen, dejligt at du også kom med ud i blogland og sikken skøn ide med tekanden her :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Frk. Anemone. Altså dit blog navn er i den grad poetisk. Dejligt du synes at the kanden kan bruges til haveglæder. Kærligst Merete

      Slet
  7. Stort tillykke med det første år på bloggen - ja, jeg hænger også på - jeg nyder i den grad din blog og glimt derhjemmefra! Det glæder mig, at du har mod på mere! Denne blogverden er fyldt med dejlige mennesker og skønne oplevelser både på bloggene men sørme også in real life. Det er stærkt vanedannende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Frede. Jeg kan i den grad kun give dig ret i forhold til det positive indspark og alle de dejlige mennesker der følger med bloggeriet, det er stærkt vanedannende :-) Det er nu heller "ik så ringe endda", at få lov til at kigge med hos dig ude i det midtjyske, med din have og gården. Så bliv endelig ved, glæder mig til at følge processen med orangeriet. Kærligst Merete

      Slet
  8. Stort tillykke med det første år. Jeg har nydt så mange af dine indlæg.
    Dejligt at få et skønt indblik ude fra landet og jeres hverdag.
    Dejligt du tager et år mere!
    Skøn kande du har lavet. Jeg er selv igang med samme projekt.
    Ida-Katrine flytter snart hjemmefra. Så hun pakker og sortere. Der var lige en te kande hun ikke skulle bruge.......
    Men det kunne jeg så......

    Rigtig skøn søndag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Charlotte. Dejligt at du har nydt det første år, jeg kan klar sige: "det er gensidigt". Inspiration og sjove historier om de forskellige tanter, onkler, frøkener og hvad der ellers er af godtfolk på din matrikel.. Kreative processen og herlige historier... Kærligst Merete

      Slet