mandag den 14. november 2016

Et juleeventyr :-), Del 1.

Kender I til den der følelse af nostalgi, der breder sig. For mit vedkommende, blandet med erindringer om en ganske særlig duft der var, når jeg trådte ind i min morfars snedker værksted. På samme tid, som erindringerne breder sig, bliver eventyret fortalt med opstillinger og gamle ting i huse og haven. Det jeg prøver, at beskrive er et besøg hos fru Pedersen i hendes julehave, vil I vide mere så tryk HER
 
De 2 gæs vogter ved indgangen til julemandens værksted. Til dem, som ikke kender til det, at have gæs så kan jeg oplyse, at gæs nærmest er bedre til at holde vagt, end en hund, der skræppes højt og tydeligt når noget ukendt nærmer sig. Er det kendte personer, som julemanden eller fru Pedersen så er sagen en helt anden... 
 
 
Et lille kig ind i julemanden værksted.. Vinduet er fint pyntet op til julen komme...
 
 
På den anden siden af indgangen til værkstedet stod denne smukke skål med store gamle fiskerkugler, pileflet og andre kugler og pyntede op. Her bydes velkommen.
 
 
Julemanden har naturligvis brug for en slæde, så han kan kunne komme frem i verden, En sæk med gaver, og et dejligt lammeskind, så han kan holde sig varm.
 
 
Der produceres et væld af gaver til både store og små i dette værksted. Måske mest af den lidt gammeldags slags...
 
 
Et bad må der til, når hele sliddet er overstået juleaften og julemanden kommer træt hjem igen.
 
 
Til sidst er sengen gjort klar til, at han kan få sig et velfortjent hvil, efter endnu en decembers hårdt arbejde.... Fortsættes i morgen med del 2...


2 kommentarer:

  1. Det var en rigtig dejlig dag, og du har fået nogle supergode billeder fra Julemandens hus :-)

    SvarSlet
  2. Kære Karen. Tusinde tak :-) Det var en uovertruffen livgivende og dejlig dag. Vi nød begge meget, at tale med jer og høre om jeres verden. Jeg havde glædet mig i den grad til at komme af sted lidt hjemmefra, få inspiration og mærke stemningen i haven ved Anette, som bare er ganske særlig. Så er det da endnu bedre, når de mennesker vi mødte for første gang, også gav en oplevelsen af et yderst behageligt samvær, der godt kunne komme mere af :-) Kærligst Merete

    SvarSlet